Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?
Ayıbın aşikar olmaması halinde Alıcı, malı teslim aldığı tarihten itibaren sekiz gün içinde malı incelemek veya incelettirmekle yükümlüdür ve bu inceleme sonucunda malda ayıp olduğu anlaşılırsa bu durumu bu süre içinde Satıcıya bildirmekle yükümlüdür.
Ticari satışlarda ayıp ihbarı nasıl yapılır?
İlgili hükümde; “Girişimciler arasında karşı tarafın devri, sözleşmenin feshi veya sözleşmenin ifa edilmemesi hususunda yapılacak bildirim veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak taahhütlü mektupla elektronik posta yoluyla yapılır.” denilmektedir ve aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılan malı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden indirim isteyebilir. – Malın, tüm masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz olarak onarılmasını isteyebilir. – Veya şirket, malın ayıpsız benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel hükümlere göre zararlarının tazminini talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplı mal nasıl şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Ayıplı malda ihtarname zorunlu mu?
198) T.B.K. 223/2. Bu maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi ve 15. Hukuk Dairesi içtihatlarında, ayıp şikâyetinin şekle bağlı olmadığı ve tanıkla ispat edilebileceği kabul edilmektedir.
Tacirler arasında ayıp ihbarı nasıl yapılır?
“6102 sayılı TTK’nın 18/3. maddesi. Maddeye göre; “Tacirler arasında, diğer tarafın ödemede temerrüde düşmesi, sözleşmenin feshi veya sözleşmeden cayma hususunda yapılacak bildirimler veya hatırlatmalar, noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak taahhütlü posta sistemiyle yapılır.”
Malın ayıplı olduğu teslim sırasında açıkça belli ise alıcı kaç gün içinde durum satıcıya ihbar etmelidir?
ÖZET: Bu, arızalı bir aracın iadesi veya satın alma bedelinin beyanı ile ilgilidir. Malların teslimi sırasında bir kusur belirginse, alıcının satıcıya iki gün içinde kusuru bildirmesi zorunludur.
Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?
Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıl içinde tüketici hakem heyetine başvurulması gerekir.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamı ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Üründe bu belirtilen özellikler yoksa veya reklam ve duyuruda yer alan bilgilere uymuyorsa ürün ayıplı sayılır.
Ayıplı mal için hangi dava açılır?
Kusurlu mal nedeniyle tazminat talebinde bulunmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu tür davalarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması başvuru ilkelerini veya başvurunun yapıldığı mahkemeyi değiştirmez.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Satıcıyı nereye şikayet edilir?
Tüketici mahkemeleri il adliyelerinde bulunur. Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna kimler başvurabilir? Şikayet edilen tarafın tüketici olduğu, işlemi şikayet konusu olan ve parasal sınırlar (il ve ilçe) dahilinde olan tüm tüketiciler ve satıcılar veya tedarikçiler.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Dava masrafları, mahkemenin bir davayı ele alabilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken maliyetlerden biridir. Genellikle, davacı açılan herhangi bir davada dava masraflarını ödemek zorundadır.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.
Ayıp ihbar süresi ne zaman başlar?
TTK md.
Malın ayıplı olduğu teslim sırasında açıkça belli ise alıcı kaç gün içinde durum satıcıya ihbar etmelidir?
ÖZET: Bu, arızalı bir aracın iadesi veya satın alma bedelinin beyanı ile ilgilidir. Malların teslimi sırasında bir kusur belirginse, alıcının satıcıya iki gün içinde kusuru bildirmesi zorunludur.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.